Imatge
LA FUNDACIÓ PER A LA PRESERVACIÓ DE MENORCA FINANÇA DOS PROJECTES DEL GRUP D'ACCIÓ LOCAL DE PESCA

21/06/2018

21/06/2018 - leadermenorca

La Fundació per a la Preservació de Menorca, amb el suport de Sunseeker i Blue Marine Foundation, ha decidit col·laborar amb el Grup d'Acció Local de Pesca, pertanyent a l'Associació LEADER, i finançar diversos projectes destinats a la conservació del mitjà marí i la gestió dels residus.

El passat 15 de juny es van signar els convenis de col·laboració pels quals el GALP rebrà 23.151€ per dur a terme diverses activitats.

La primera consistirà en una campanya per a la retirada del mar d'equips de pesca perduts o abandonats i que produeixen la coneguda “pesca fantasma”. En col·laboració amb les Confraries de Pescadors de la Illa, principals impulsors de la iniciativa, i diversos centres de bussejo es procedirà a la localització i retirada d'aquestes xarxes i el seu posterior tractament com a residu.

Des de l'entitat es demana la col·laboració de bussejadors, pescadors recreatius i altres usuaris del mar que avisin si localitzen xarxes, palangres o restes d'aquests i així poder procedir a la seva retirada.

D'altra banda es durà a terme una campanya de sensibilització destinada a la reducció d'envasos plàstics d'un sol ús, especialment borses, en els punts de venda de peix fresc de la illa. Per a això es realitzessin diversos vídeos curts que es promocionessin a través de les xarxes socials i es repartiran borses compostables fabricades amb midó de blat de moro.

El Grup d'Acció Local de Pesca vol agrair a la Fundació el suport rebut. Des de l'entitat creiem que la conservació marina és compatible amb l'activitat pesquera professional, sempre que es realitzi amb una visió de sostenibilitat i adequació al concepte Menorca Reserva de Biosfera.

Patrocina:
Unión Europea Gobierno de España CAIB CIME Menorca Reserva de Biosfera