imatgeUs donem la benvinguda a la pàgina web de l'Associació Leader Illa de Menorca.

El nostre grup d'acció local està format per representants de tots els sectors econòmics de l'illa y neix amb el compromís de dura a terme actuacions dirigides al desenvolupament rural i pesquer i a la dinamització de l'economia menorquina.

En el darrer període de programació 2007-2013, l'associació ha concedit ajuts econòmics a una total de 94 projectes de l'àmbit rural per un valor de 2.746.261,63€.

Aquests ajuts han suposat una inversió en el territori de 4.184.846,81€.

Per al proper període 2014-2020, l'Associació s'ha proposat optar a la gestió del Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP) i contrubuir a un desenvolupament territorial equilibrat i integrador de la zona.

Per a això es fa necessari l'augment de l'ocupació i la cohesió territorial mitjançant el foment del creixement econòmic, la inclusió social, el suport a l'ocupabilitat i la mobilitat laboral, incloent la diversificació de les activitats realitzades en el marc de la pesca i respecte de altres sectors de l'economia marítima.

Francisco Canals Cortés

President de l'Associació Leader Illa de Menorca